Kino.dk
©Kino.dk
Plakat for 'Docs&Talks22: The Monopoly of Violence'

Docs&Talks22: The Monopoly of Violence

Giv filmen din vurdering:

Anmeldelser fra publikum

Loader...

Indtil videre har ingen skrevet en anmeldelse af Docs&Talks22: The Monopoly of Violence

Udgangspunktet for ’The Monopoly of Violence’ – David Dufresnes dokumentar om De gule veste og gadekampene i Paris – er Max Webers berømte tese om, at staten har monopol på legitim udøvelse af vold. I et mørklagt tv-studie udsættes et panel af politifolk, professorer, demonstranter og helt almindelige mennesker for videoklip af de ofte meget voldsomme demonstrationer i den franske hovedstad. Hvornår er det forsvarligt – eller endda tilrådeligt – at begå oprør?