

Son of God (short version):
En feberdrøm af en film om en dværg, der tilbedes som guds søn af sine dybt religiøse tilhængere på Filippinerne. Michael Noer er den hvide opdagelsesrejsende i spidsen for en kamikaze-ekspedition, der starter i Manilas tæt befolkede gader og fortsætter dybt ind i junglen, hvor den kulminerer i en spirituel (gen)fødsel op af et hul i jorden. En listig kommentar til vestlige forestillinger om tro og overtro i de varme lande. Vises også i en længere version (se DOX:AWARD).
Master Chen Lives on 88 Lucky Street:
Master Chen har aldrig set sin kone, sin datter, eller de skyskrabere der omgiver hans hjem i midten af Shanghai. Han er blind, og lever af at give traditionel kinesisk massage til travle forretningsfolk. Chen mistede synet i et slagsmål i sine rodløse, unge dage og har ikke set de kolossale forandringer Kina har gennemgået i de sidste tyve år. Men han kan mærke dem på sine klienters kroppe.
One is the Loneliest Number:
Det, der skulle have været en kortlægning af en fælles følelse af ensomhed blev i stedet til et fantombillede på filmens tema. Chao og Helgadóttir mødtes aldrig da de først begge to var i Shanghai, og deres projekt blev i stedet en impressionistisk montage af billeder fra en millionby, filtreret igennem den rejsendes sanselige melankoli. Med Helgadóttir som enlig (og delvist usynlig) hovedperson i en urban kulisse af skyskrabere og fluorescente nætter er resultatet blevet et stykke filosofisk science fiction, der bliver på nethinden og i tankerne.
En feberdrøm af en film om en dværg, der tilbedes som guds søn af sine dybt religiøse tilhængere på Filippinerne. Michael Noer er den hvide opdagelsesrejsende i spidsen for en kamikaze-ekspedition, der starter i Manilas tæt befolkede gader og fortsætter dybt ind i junglen, hvor den kulminerer i en spirituel (gen)fødsel op af et hul i jorden. En listig kommentar til vestlige forestillinger om tro og overtro i de varme lande. Vises også i en længere version (se DOX:AWARD).
Master Chen Lives on 88 Lucky Street:
Master Chen har aldrig set sin kone, sin datter, eller de skyskrabere der omgiver hans hjem i midten af Shanghai. Han er blind, og lever af at give traditionel kinesisk massage til travle forretningsfolk. Chen mistede synet i et slagsmål i sine rodløse, unge dage og har ikke set de kolossale forandringer Kina har gennemgået i de sidste tyve år. Men han kan mærke dem på sine klienters kroppe.
One is the Loneliest Number:
Det, der skulle have været en kortlægning af en fælles følelse af ensomhed blev i stedet til et fantombillede på filmens tema. Chao og Helgadóttir mødtes aldrig da de først begge to var i Shanghai, og deres projekt blev i stedet en impressionistisk montage af billeder fra en millionby, filtreret igennem den rejsendes sanselige melankoli. Med Helgadóttir som enlig (og delvist usynlig) hovedperson i en urban kulisse af skyskrabere og fluorescente nætter er resultatet blevet et stykke filosofisk science fiction, der bliver på nethinden og i tankerne.
Brugernes anmeldelser
0,0
0 brugere
1
2
3
4
5
6