Vildt biograf-fænomen har nu solgt over 1 million billetter i Danmark
Først studsede flere over, at man valgte at give to af sommerens helt store film biografpremiere samme dag. Det vidste sig dog hurtigt at blive en gevinst for begge film.
Barbie og Oppenheimer blev nemlig smeltet sammen under titlen "Barbenheimer", der hyldede diversiteten i de to meget forskellige premierefilm. Den ene om den lyserøde dukke - og den anden om skaberen af atombomben.
To film, der på papiret ikke burde have noget med hinanden at gøre, men i deres promovering levede godt af hinanden. Og på premieredagen og ugerne efter er folk strømmet i biografen for at se dem.
Faktisk har intet mindre end 1 million danskere nu sammenlagt indløst billet til 'Barbie' og/eller 'Oppenheimer' siden deres premiere den 20. juli.
'Barbie' er på intet mindre end 583.000 indløste billetter, hvilket også gør den til årets mest sete film i de danske biografer.
Mens Christopher Nolans storfilm har rundet 426.000 danske billetter. Hvilket altså til sammen giver 1.009.000 billetter.
Fænomenet har også været en af hovedårsagerne til, at biograferne kunne melde om den bedste juli i 20 år.
Begge film kan fortsat ses i biograferne.